. .


Fick helt plötsligt lust att köra den gamla klassikern Skies of Arcadia ^^ Det är ett riktigt härlig gammalt RPG till Dreamcast, men jag tänker mer på Gamecube versionen Skies of Arcadia: Legends.

Har haft GC varianten, men det var väldigt längesen, och jag ångrar att jag sålde den…. Nu är det svårare att få tag på den, så hade inte vart fel att ha kvar i samlingen.
 


Skies of Arcadia: Legends kretsar kring, ja man kan säga huvudpersonen Vyse och hans vänner Aika & Fina.


Dem försöker stoppa ”The Valuan Empire” från att ”åretuppliva” gamla vapen som dem kan använda föra att förstöra hela världen. Det var en extremt snabb version av storyn, men det räcker nog ^^

Det ser väll ut som de flesta andra RPG´s, men man åker omkring mellan olika världar eller vad man nu ska kalla dem i Arcadia med sitt luftskepp. Som man senare i spelet kan uppgradera och lägga till saker så att man kan komma till andra ställen m.m.



Men bland det bästa i spelet är luftstriderna mellan skepp, det är riktig skojj att fightas skepp mot skepp, och gör att allt inte blir så enformigt med enbart vanliga battles.


Och som sagt är jag väldigt sugen att börja spela det igen! Men är svårt att få tag på så jaa lär nog inte bli av… X(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0