Anime!

Japp, tack vare superplay och en trevlig forumit har jag fått ett intresse för detta japanska underverk..eller vad man nu ska kalla det ^^

Första serien jag börjat kolla heter Death Note, och den handlar om en ung kille som helt plötsligt hittar ett block utomhus, och det visar sig att det är en Shinigami som tappat den. (vad det är får ni veta om ni kollar serien!) ;)
han inser att om man skriver en persons namn i blocket så dör han av en hjärtattack, vad detta sedan leder till vill jag inte avslöja :P (förutom döden då såklart! ;))



Tack vare den serien så fastnade jag för ännu mer anime!
Den serien jag även kollar nu samtidigt heter Ichigo Mashimaro, och det är nog den abslout skönaste, härligaste & gulligaste serien som existerar! ^^
Den hadlar helt enkelt om ett gäng tjejer i typ 12 års åldern, deras liv och underliga saker de har för sig, som man har i den åldern :P
Mer behöver inte sägas, förutom att den är urskön och borde kollas in av alla som gillar anime! ^^



Ska även försöka ta mig igenom serierna: K-ON!, Lucky Star & Shana

Oj oj.. mycket anime har de helt plötsligt blivit! ^^
Men ush så bra det är! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0