Den Oranga Lådan

Mitt senaste tillskott i spelsamlingen blev här i veckan The Orange Box

Har alltid haft ögonen på den där lådan, men har som inte blivit av å skaffat.
Men nu såg jag att den fanns för 199kr både på Webhallen och CDON, så då passade jag på att investera! ^^

The Orange Box inehåller 5 spel, eller 3 skulle jag väll säga.



1. Half-Life 2
    - Episode 1
    - Episode 2
2. Portal
3. Team Fortress 2

Har liksom aldrig kört Half-Life 2 ordentligt, bara testat det för längesen.
1:an Körde jag nästan igenom helt, fastnade någonstans i slutet och gav upp det hela...

Half-Life 2 är hittils riktigt skön!, gillar inte riktigt när man inte kan sikta som i nyare FPS, altså använda siktet på vapnet, men man vänjer sig.



Portal är riktigt skojj, och får en å vrida ut å in på hjärnan för att förstå hur man ska ta sig vidare på vissa ställen ^^
Men riktigt härligt när man väl kommer på det!



Team Fortress 2 har jag inte kört så mycket, blir ju att man jämför med nyare online FPS (CoD & Halo m.m.)
Så kan ju lätt kännas lite halvt om halvt, men gillar ändå stilen på det och får väll ta och köra lite så kanske man kommer in i det bättre ;)
Lite dåligt me servrar numera, men det går att hitta några matcher i alla fall.



(P.S köpte det till X360, kanske skulle va bra å nämna! ;))

Betyg till denna lilla låda blir då 9/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0