Halkigt

Igår var jag och gjorde halkbana i Gällivare, finally!
Har fått vänta as länge på få göra det där, men får fortrarande vänta en månad på uppkörning och prov X(

Så igår var man tvungen å stiga upp tidigare än vanligt, ta sig till busstation, kallt som fan var det, säkert - 20 eller nå sånt.
Men som tur var så stod bussen där precis när jag kom fram, så de var bara stiga ombord! ;)

Det var faktiskt rätt billigt å åka buss, tror jag betalade 67 kr bara! :), är ändå 1,5 timmes resa.
Jag tog självklart å satte mig på övervåningen i bussen, japp, dom få gånger jag åkt buss har det varit vanlig "1 våningsbuss" så var ju bara tvungen å ta övervåningen ^^

Dem visade tillockmed film på bussen, var nån mysko film, hette Leatherheads.
Kollade inte på den direkt, men blev ju att man stirrade in i skärmen samtidigt som man hade iPoden.

Well, tillslut så var man framme i TeH Gällivare, väntade en tag på buss/tågstationen sen ringde dem från halkbanan och kom och hämtade upp en.
Vi var 2 stycken som gjorde Riskutbildningen som det heter, jag och en annan snubbe.
och det visade sig att han hade åkt med samma buss som jag :P

Vi hade det nice där ute, fick kolla nå filmer och sen predikade gubben lite om halka och renar m.m.

Sen var det dags för körningen, vi båda var lite små nervösa och ingen ville börja först ^^
Men han fick ändå köra först! ;)

Det gick väll som det skulle, eller vad man nu ska säga, lärarn skrek sväng vänster och han svängde höger varje gång ^^

efter några olika grejjs så var det min tur.... X)
och kan bara säga att det var helt jäkla sjukt hur dåligt de kan gå, hade lyssnat på alt han sagt om hur man skulle göra, men inte fan gick det bättre för det ^^, körde över konerna och..jaa vette fan va jag höll på med egentligen ^^
Fast det var ju det som var tanken, att visa hur vi gör när vi hamnar i en sitution när bilen får sladd, man får nå slags panik och skallen gör inte som kroppen, helt weird.

Efter en lärorik halkig dag, så fick man skjuts tillbaka till station.
Där fick jag och den andra killen vänta på tåget, han skulle först ta bussen, men vi tog båda tåget istället.
Efter 1,5 timmes färd igen så var man hemma, den roliga lilla resan var över. och nu är det bara vänta igen... XD



Så här ser "Stödhjulsbilen " ut, nu är inte detta bilen vi körde med, utan en random bild från nätet :P
men precis såhär var det, bilen såg i princip likadan ut, fast det var en Ford, ni kan nog tänka er vilken Ford jag menar.

Den har altså fyra extra små hjul som kan sänkas och höjjas för att simulera halka.
Riktigt kul utbildning, den bästa/roligaste/lärorikaste delen av körkortet! ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0