Azumanga Daioh

Nu kanske det här inlägget egentligen skulle passa bättre under det förra, eftersom jag började kolla på den här animen långt innan jag kom över Yotsuba&!

Men bättre sent än aldrig som man brukar säga!

Azumanga Daioh är alltså ännu en anime som jag lyckats tagit mig igenom!
Eller lyckats ta mig igenom kanske är fel att säga, var ju ganska svårt att inte ta sig igenom den! En riktigt härlig anime med mycket härlig underlig humor!

En slice of life/Humor serie av Kiyohiko Azuma, som även skrivit Yotsuba&!
Den handlar om ett gäng tjejers och även lärares vardag på och utanför skolan, Huvudkaraktären heter Chiyo Mihama (Längst ner på bilden)
Hon är några år yngre än dem andra, men samma charm som Yotsuba&!
Sen har vi Sakaki (Högst upp till höger), en av de äldre i klassen. Av någon anledning verkar alla djur hata henne. Hon gör varje dag ett försök att klappa en katt, vilket inte lyckas så bra eftersom den varje gång öppnar käften stort och biter henne i fingrarna!

De andra karaktärerna har sina egna underliga personligheter, men det blir för mycket att gå in på nu såhär.

Allt som allt ett helskönt gäng som gör underliga saker som får en att öppna ögonen och nästan garva rakt ut ibland!

Den här animen hamnar ganska högt på min lista över sköna roliga animes!, men den slår inte mina favoriter: K-ON! & Ichigo Mashimaro!

Betyg på denna skulle nog bli en 4/5
För att se hela min samling av kollade och påbörjade animes kan ni kolla in min profil på Amine Planet:
http://www.anime-planet.com/users/Mashimaro/anime

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0